Heineken, Edgar Davids en nog meer Holland

7 april 2014 - Sydney, Australië

Na heerlijk te hebben geslapen, blijkbaar was ik door de vlucht zo vermoeid dat ik geen last had van enig tijdsverschill, schoof ik tijdens t ontbijt aan bij twee jongeren van Aziatische afkomt. Nieuwsgierig naar hun exotische land, vroeg ik waar ze vandaan kwamen: "Uit Melbourne".... Uiteindelijk kwam ik erachter dat hun roots in Birma/Myanmar liggen, maar dat ze naar Australië zijn gekomen om zich hier te vestigen. Veel mensen uit Aziatsche landen doen dit...ik heb, op z'n Wilders gezegd, vandaag nog maar weinig echte "Aussies" gezien of gesproken.
Mijn Myanmarese ontbijtvriend begon, toen ik vertelde uit Nederland te komen, een heel verhaal over hoe fantastisch Heineken bier en Edgar Davids wel niet waren. Ik moest meteen aan m'n vader denken, die (sorry pap) in het buitenland ook steeds met het biermerk en voetballers kenbaar maakt waar hij vandaan komt. Nou ja, het was gezellig en het ontbijtje was inmiddels achter de kiezen. Klaar om Sydney te gaan verkennen!

Ik heb me de afgelopen weken al regelmatig voorgesteld hoe het zou zijn om bij t Opera House de hele dag rond te dralen en 'n boek te lezen in de heerlijke zon met 'n cocktail in de hand.... Heb ik hier potverdrie te maken met Hollands Regenweer! Dat is niet de bedoeling!!!! Uiteindelijk heb ik maar 'n boek gelezen in 'n café en 'n telefoonkaart geregeld om te kunnen Skypen en internetten, zodat ik meteen de weersvoorspelling van de komende dagen kon checken. Inmiddels ben ik vele uren verder en heb ik meerdere weersites bekeken, in de hoop dat de weersvoorspelling van de eerste site niet klopte. Zoals t er nu naar uitziet komt er schitterend weer aan.... Over 'n week! Nou moe! "Life is happening to you while you are making other plans", aldus een van de Beatles. Ik heb uren nutteloos besteed aan t sippen over t weer, terwijl t wel lekker warm is hoor en ik er toch verder geen invloed op heb. Jammer dat ik me dat dan pas zo laat realiseer :-)

Kortom: morgen gaat de plu weer mee en ga ik t Opera House by rain zien. De foto's volgen!

X

1. Guus:
    6 april 2014
    Hoi Judith lijkt op onze eerste dag in Moskou bij onze start van de reis met de Siberië expressie,regen in Moskou, een paraplu gekocht die we daarna niet meer hoefde te gebruiken, geniet van Sydney
  2. Carolien:
    7 april 2014
    Hi Juut, en ik maar zoeken naar de inloggegevens van je blog. Heb ik helemaal jouw mailtje gemist! Maar, uiteindelijk toch gevonden :-) Leuk om je verhalen te lezen. En dat sippen over het weer herken ik wel hoor. Wij hadden (inmiddels alweer heel wat jaartjes geleden) een vreselijk enge bootreis overleefd in Thailand om bij een bounty eiland te komen (volgens de reisgids). Hebben we daar 4 dagen regen gehad met een grijze zee. Maar gelukkig ben je niet voor een weekje weg! Dat gaat helemaal goed komen met die zon. Is het vandaag niet dan is het morgen. Geniet van alles om je heen. Ben nieuwsgierig naar je verhalen. Liefs Carolien
  3. Steef Wouters:
    7 april 2014
    Hoi Judith,
    Zit ik een heel verhaal te tikken, druk ik op een knopje en is alles weer weg. Enfin , ik wilde maar zeggen dat wij ( Wim, Theo Eus en ik) gisteren solidair met jou in de regen liepen. En de man die opmerkte dat " Life is happening to you while you are making other plans", ' (John Lennon trouwens) niet altijd gelijk heeft . Want volgens jou plan zou je naar verre oorden vertrekken en daar zit je toch maar mooi. Ik mis nog wel een paar fotootjes op jouw blog. Komen die nog ? Geniet van de reis ( en laat ons meegenieten) . Huggy v Steef
  4. Remko en Lieneke:
    8 april 2014
    Ha Judith,

Wij hebben af en toe ook in Sydney rondgelopen met het gevoel in Azië te zijn. Echt bizar hoeveel Aziaten in Sydney op zoek zijn naar werk. In sommige wijken schijnt de voertaal zelfs Chinees te zijn.
    Maar zodra je een stap buiten Sydney zet, kom je de ' echte' Aussies tegen.
    Zij zeiden trouwens tegen ons: Rain in Australia is nice and warm. Je kan er dus gerust op je gemak in rondwandelen. Tja, dat is ook een manier om er naar te kijken.......:)
  5. Judith:
    8 april 2014
    Dank allemaal voor jullie leuke reacties! :-)