Naam:
Foto’s:
359
Video’s:

Over mij

Ik ben Judith en ben 32 jaar. Ik heb lieve ouders, twee grote broers en oh ja, laat ik mijn schoonzusjes niet vergeten. Ik houd van reizen en van humor. Ik houd meestal van mijn werk maar niet van de ochtenden. Ik ben emotioneel flexibel: ik kan vrolijk zijn maar ook heel nukkig, en ik doe niet aan emotieregulatie :-).

Ik kijk heel erg uit naar mijn lange reis, want ik droom hier al 10 jaar van, al ik schijt ondertussen ook 7 kleuren bagger :-). Maar; "Als je iets wilt in dit leven, steek dan je hand uit en grijp het!" Ik heb 3 maanden vrij van mijn werk en ga in deze periode de wereld verkennen zo lang ik daarvan geniet! We'll see!

Zou mijn leven zinloos zijn als ik niet zou kunnen reizen? Nee, dat niet. Maar het is wel ontzettend gaaf om de planeet waarop ik leef te verkennen. Ik hang geen geloof aan die ervan uitgaat dat ik in een volgend leven nog een keer terugkom op aarde. Dus nu is het moment om zo veel mogelijk van deze aarde te zien!

Reizen zorgt voor een andere omgeving en vrijheid, dat is heerlijk! En andere mensen/culturen/gebruiken ervaren en zien dat er zo veel verschillende manieren zijn om je leven te leven is heel boeiend. Wat is normaal gedrag en een normaal leven? Dat hangt er maar vanaf wat je gewend bent en waar je wieg heeft gestaan. En misschien is het allerfijnste van reizen nog wel dat je bij terugkomst je eigen schone toilet des te meer waardeert! :-)                                                     Kortom; ik wil op reis omdat ik het fantastisch vind om meer van de wereld te zien dan alleen de plaats en het land waarin ik mijn dagelijkse leven leid. Het verbreedt mijn blik, verrijkt mijn leven en geeft me vaak een gevoel van vrijheid.

Ik vind het heel leuk als jullie mij blog lezen en af en toe reageren...want contact met mijn familie en vrienden vind ik heel fijn, vooral als ik ver weg ben!

Over mijn reis

Ik vlieg naar Sydney, om vervolgens een aantal weken Australië te verkennen. Hoe gaaf is dat?

Daarna ga ik een aantal weken vrijwilligerswerk doen op Samoa. Het eiland dat ik ieder jaar voorbij zie komen op het nieuws, namelijk op 31 december. Samoa is namelijk een van de eerste landen waar de volgende dag begint en viert dus ook als een van de eerste landen het nieuwe jaar.

Na een aantal weken Samoa, wil ik terugvliegen naar Australië om nog een aantal weken te genieten van 'Down Under'.

Bezochte landen

Ik heb 27 landen (11%) bezocht:

België, Canada, China, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, India, Indonesië, Israël, Italië, Luxemburg, Marokko, Monaco, Mongolië, Nederland, Oostenrijk, Portugal, Rusland, Spanje, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zweden, Zwitserland.