Airlie Beach: Whitsunday Islands

9 juni 2014 - Airlie Beach, Australië

Dag allemaal,

Dit keer geen verslag vanuit de bus. Wel ben ik aan het wachten op de bus, die pas over 4 uur, middennacht, vertrekt. De bus brengt me van Airlie Beach naar Agnes Water. Een reis van zo'n 10 uur (met de bus dan, met de auto ben je veel sneller, maar ja; die heb ik hier niet!). Maar goed, ik hoop in de bus te kunnen slapen, en nu mijn blog te kunnen schrijven om de wachttijd een beetje te doden.

Airlie Beach is de toegangspoort tot de Whitsunday Islands. Ik kan nu wel een heel geografisch verhaal gaan ophangen, maar dat is zo langdradig en eigenlijk heb ik me er ook te slecht voor ingelezen :-) Wel weet ik dat je rondom de Whitsunday Eilanden fantastisch kunt snorkelen. Dat heb ik de afgelopen dagen dan ook gedaan!.

Op zaterdag ben ik op een catamaran gestapt waar ik de komende 3 dagen en 2 nachten zou verblijven. Ik kreeg een kajuit toebedeeld die ik mocht (nou ja 'moest') delen met 7 andere mensen (allemaal 20-ers denk ik). Ik ben al niet zo'n fan om mijn slaapruimte te delen, maar die kajuit was ook nog erg klein. Maar ach; als je wat wilt, moet je er wat voor over hebben. Ik hoopte nog leuke mensen tegen te komen, maar meer dan een beetje contact met iedereen was er niet. Ik merk dat ik me nog steeds onzeker kan voelen in groepen, vooral als er geen echte klik/'match' is. Dan ga ik vanalles over mezelf denken en laat dat nou niet positief zijn....pfffff....ik dacht dat je dat na je 30ste niet meer zou hebben...Maar ja, ik wacht maar rustig af tot ik 40 word :-)

Maar goed, ik dwaal af....het varen en het snorkelen was heerlijk. Ik had meer tijd om te snorkelen dan in het Great Barrier Reef en eigenlijk vond ik het ook mooier, er waren meer vissen. (Het zou trouwens best kunnen dat de Whitsundays in de Great Barrier Reef liggen..maar zoals ik al zei, ik heb me niet ingelezen :-) ).

Ik heb hele grote vissen gezien in allerlei mooie kleuren. En een dolfijn en een pijlstaartrog (Door een steek van een pijlstraartrog is Crocodilehunter Steve Irwin omgekomen). Eigenlijk moet je ze vooral zien ipv dat ik er over schrijf. Een van de crewleden heeft foto's onder water gemaakt en die zal ik aan deze blog toevoegen. Naast m'n eigen foto's natuurlijk.

Dit keer een korte blog, maar wel veel foto's....

Groetjes,

Judith

1. Eveline, hans & Dante:
    13 juni 2014
    Ha Judith,
    Wat een heerlijk verhaal maar vooral die foto's. Gaaf hoor. En niet zeeziek geweest?
    x eveline