Eerste dagen in Sydney en vreemde vogels (foto's)

8 april 2014 - Sydney, Australië

Lieve allemaal,

Gelukkig hebben de weergoden mijn gebeden gehoord en heb ik gisteren en vandaag lekker weer gehad.

Ik ben naar de 2  grootste bezienswaardigheden van Sydney geweest; Het Opera House en de Harbour Bridge.

Op internet had ik al wat recensies over deze bezienswaardigheden gelezen. Het Opera House is voor mij een van de dingen geweest die ik in m'n leven in t echt zou willen zien. Ik was dan ook verbaasd toen ik op internet las dat iemand dat gebouw in het echt oer lelijk vond. Het zou 'n 'pisgele' kleur hebben :-)

Het Opera House is inderdaad minder mooi als je er met je neus bovenop staat. Het is een betegeld gebouw met, inderdaad, deels gele tegels (ik heb er 'n foto van bijgevoegd). Ook zie je van dichtbij slechts 'n paar delen van het Opera House, het is immers zo groot. Maar zodra je wat afstand neemt en vanaf de andere kant van het water het geheel overziet: prachtig! En die gekke tegels vind ik alleen maar grappig.

Ik heb gisteravond een voorstelling IN het Opera House mogen bijwonen. Heel bijzonder. Het Australische ballet trad op, boeide mij persoonlijk meer hoe het live orkest speelde. Zo zuiver heeft Sint Gregorius en zelfs de Phoenix nog nooit geklonken:-) Kaartjes voor t Opera House zijn Trouwens erg duur tenzij je student bent. Ik ben 'n uur voor de voorstelling naar de kassa gelopen en gevraagd of er nog studentenkaartjes voor die avond waren. Vraag me af of de caissière mij inderdaad voor student aanzag of dacht: " 'n uur voor de voorstelling kan ik die gierige Nederlander wel blij maken met 'n zacht prijsje" :-). Had ieder geval 'n mooie plek tussen chique geklede mensen. Gelukkig had ik m'n chique spijkerbroek aan met open muiltjes (hm....slippers:-) ) N beetje 'n rare vogel was ik dus wel tussen het nette gezelschap.

Over rare vogels gesproken: heb al veel rare vogels gezien. Zwervers die hun haren al jaren niet hebben gekamd (laat staan gewassen), excentrieke australiers, spuwende Chinezen en bijzondere vogelsoorten.

Mijn broer ( Erik) heeft me gevraagd wat parkieten uit Australië mee te nemen. Ik kijk wel uit zeg! Maar Erik, om je tegemoet te komen heb ik wat foto's van ze gemaakt, onder andere: de kookaburra, de Australische fluitkraai, de Australische Ibis, Loris's en nog vogels met 'n geel oog waar ik ( en google) de naam niet van weet. Toch lief eh! van je zus :-)

Morgen ga ik naar de Blue Mountains, een natuurgebied in de buurt van Sydney. Ook ga ik weg uit t hotel waar ik nu inziet en blijf ik nog een aantal dagen in 'n hostel in Sydney. Ben benieuwd hoe me dat bevalt. Aan de ene kant heb ik graag 'n kamer voor mezelf, aan de andere kant kom je in ee gedeelde kamer wel vaak er mensen tegen om mee op te trekken en dat lijkt me ook wel erg leuk....We'll see!

1. Guus:
    8 april 2014
    Dag Judith, knap gedaan om voor een mooi prijs een balletvoorstelling bij te wonen in HET gebouw van Sydney. Ik ben er een beetje jaloers op. Het slechte weer wat bij jou is verdwenen hebben wij de afgelopen 24 uur gehad regen en hagel maar nu ook weer zon. Mooi tocht toegewenst morgen
  2. Carolien:
    8 april 2014
    Mooie foto's! En mooi weer :-))
  3. Guus:
    8 april 2014
    Dag Judith we hebben even tijd genomen en alle foto's doorgenomen een hele mooie rapportage we zien uit naar het vervolg
  4. Nadine & Ivo:
    9 april 2014
    Juud,

Leuk om te lezen mooie foto's en ja wij zijn jaloers! Genieten hè anders komen wij je wel aflossen ;).

Liefs from Holland!
  5. Erik:
    9 april 2014
    Hoi Judith! Is goed hoor dan maar geen parkiet. Maar wel graag een lori! Wat een mooie! Andere foto's zijn ook mooi trouwens! Groetjes