Tropisch Australie: Cairns

5 juni 2014 - Cairns, Australië

Dag allemaal,

Momenteel zit ik al 'n paar uur in de bus op weg naar mijn volgende bestemming Airlie Beach. De reis duurt 12 uur, vlak bij me zit 'n klef stel waar ik niet tegen kan. Positieve is wel dat ze internet in de bus hebben, dus ik kan mooi m'n blog bijwerken. De weg is nogal hobbelig dus er zullen wat tikfoutjes zijn.

De tijd na Samoa heb ik doorgebracht in Cairns, 'n stad in t noordoosten van Tropisch Australië. Het is in Cairns lang niet zo tropisch als op Samoa; wel warm maar met 'n briesje wind en minder muggen....dat is lekker. Het was behoorlijk wennen om na Samoa weer in de ontwikkelde wereld te komen. 'N beetje m'n draai vinden in Cairns was ook lastig. Wel heb ik 'n fijn hostel met 'n eigen kamer gehad, Ik ben luxe naar de pedicure geweest en heb m'n haar laten knippen (goedkoop door de Thaise kapper, hier de variant op onze Turkse kappers :-) ). Ik mis Samoa wel nog steeds, vooral m'n gastgezin en de bijzondere cultuur.

Cairns ligt aan de kust maar in de zee kun je niet zwemmen (gevaarlijke kwallen, "stingers" genaamd en misschien ook nog wel ander gespuis). Ze hebben daarom n lagoon aangelegd, n soort buitenzwembad met zout water. Mooi, verfrissend en ik heb 2 avonden meegedaan met de aqua-zumba die gratis wordt gegeven. Ik heb Elke weer ontmoet; de Duitse die ik in Alice Springs/De Outback heb leren kennen en nu in Cairns als au pair werkt. In Cairns kun je verder niet onwijs veel doen. Het is vooral 'n goede plek voor uitstapjes in de omgeving:

- Ik heb gesnorkeld in t Great Barrier Reef! Vet gaaf. De tijd die ik daadwerkelijk kon snorkelen vond ik tegenvallen dus hoop de komende dagen langer te kunnen poedelen. Ik heb 'n zeeschildpad gezien, dat vond ik heel tof.

- ik ben naar t regenwoud geweest (Daintree Rainforest) waar t inderdaad de hele nacht onwijs heeft geregend. Hier heb ik Daniël en Lucy leren kennen, 'n leuk stel uit Engeland. Grenzend aan t regenwoud heb je t strand Cape Tribulation wat erg mooi is. Ook hier kon ik niet zwemmen vanwege eventuele krokodillen! Tijden de "krokodillentour" bleken er inderdaad heel wat in t gebied te zitten.

Naast krokodillen en de onderwaterwereld, heb ik ook andere bijzondere dieren gezien waaronder pelikanen en GROENE mieren. Als je de aan de kont van 'n groene mier likt, schijnt dit te smaken naar limoen. Maar ik ga toch niet aan de kont van 'n mier likken?!

Inmiddels ben ik dus weer verder op weg naar Airlie Beach, waar de Whitsunday Eilanden zijn. Hier ga ik 3 dagen op 'n boot bivakkeren en hopen dat ik zo veel mogelijk kan snorkelen. En mocht je je afvragen: "waar doet ze t allemaal van?", nou dat vraag ik mezelf ook af want mijn hemel wat is Australië 'n duur land! Thuis maar weer hard sparen.

Het was jammer afscheid te moeten nemen van Elke, Lucy en Daniël. Toevallig hebben ze alle drie 'n achtergrond als fitness-instructeur. Heb nu geleerd dat er ook leuke instructeurs zijn die 'n normaal beeld hebben van hoe je er uit moet zien.

Oke, ik ga de foto's plaatsen en vervolgens aan t kleffe stel vragen of ze mijn nek ook even kunnen masseren (durf ik natuurlijk niet). Toedeloe!!!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Steef Wouters:
    5 juni 2014
    Hoi Judith,

Ha ha, wat een vrolijk verhaal. Hoe is het met het nekkie. Heeft dat kleffe stel zelf geen last ? Beetje klef doen in een hobbelige bus. Daar krijg je toch allemaal whiplashjes van ?
    Leuk dat je straks weer gaat snorkelen ? Jaja waar doet ze het allemaal van. Vraag ik mij inderdaad af. Heb je nog tips van de fitnessinstructeurs gekregen ? (Droog brood eten als je straks weer terug ben. Maar dat was je toch al van plan :-)
    Kan ik daar ook wat mee op de zondagochtend loop ?

Gr Steef
  2. Meryem:
    5 juni 2014
    Ah Judith!! Wat een leuke foto's en verhalen!! Diepe zucht... We missen je teveel, maar als ik het lees; ben ik superblij dat je dit hebt durven doen en aan het genieten bent.
    Het zal een cultuur shock worden als je weer terug bent, in een Europese luxueuze wereld (eigenlijk veel en veel armer en duurder).
    Om voor een "soft landing" te zorgen, ben je welkom elke dag Turks te eten:pP.

Liefs en kus,

Meryem
  3. Guus:
    6 juni 2014
    Super gaaf, de foto's en wat een mooie trip met unieke ervaringen en belevenissen. De natuur en de mensen die je ontmoet zijn toch wel cadeautjes waar je met plezier op terug kan kijken. Geniet nog van de komende dagen en we kijken naar je uit, want we missen je toch wel ( een beetje).
    Kus, P en M.