Vrijwilligersproject in Samoa

24 maart 2014 - Wateringen, Nederland

Beste mensen,

Nog een paar weken en dan gaat een van mijn grootste dromen in vervulling. Ik heb drie maanden de tijd om de wereld verder te verkennen, fantastisch! Zoekend op google, kwam ik uit op Samoa...

Samoa ligt ten zuiden van de evenaar, ongeveer halverwege Hawaï en Nieuw-Zeeland, in de Polynesische regio van de Stille Oceaan. Google het eens en je vindt de mooiste afbeeldingen. Wat een droomeiland! Dé plek om tijdens mijn reis (in mei) neer te strijken.

Helaas is Samoa niet enkel en alleen een droomeiland. Naast de prachtige natuur, de stranden en de traditionele cultuur, zijn er vervelende problemen. Zo is er op Samoa sprake van huiselijk geweld, (seksuele) misdaden, kinderarbeid en armoede. Tot een aantal jaar geleden konden mensen met dergelijke problemen nauwelijks ergens op Samoa terecht.

In 2005 zetten daarom een advocate en lokale politie de 'Samoa Victim Support Group' (SVSG) op. SVSG biedt inmiddels onderdak, counseling en scholing aan slachtoffers van allerlei geweld en problemen.

Naast luieren op het strand, drinken uit een kokosnoot en de onderwaterwereld verkennen, wil ik mij op Samoa inzetten voor SVSG door 3 tot 4 weken vrijwilligerswerk te doen. Ik wil mijn kennis en ervaring met betrekking tot huiselijk geweld en jeugdzorg inzetten om Samoa een stukje dichterbij het ideaalbeeld, dat op foto's wordt geschetst, te laten komen.

Graag maak ik van de gelegenheid gebruik om aan jullie een financiële bijdrage te vragen voor het ondersteunen van mijn vrijwilligersproject.

Donaties kunnen worden overgemaakt op rekeningnummer: NL17 INGB 0007 2571 57

t.a.v. JJM Wouters te Wateringen

o.v.v. Project Samoa

Fa'afetai (= dank je wel in het Samoaans),

Judith

1. Steef Wouters:
    2 april 2014
    Huili Huili, Vroli Vroli of Twijfi, Twijfi ?

Hoort er allemaal bij. Maar vooral ook heel diep ademhalen en GENIETEN.
    Aan de andere kant van de wereld voor n paar maanden.
    Lijkt mij fantastisch. Ben benieuwd naar jouw verhalen.
    Huggy, Steef