Van Agnes Water naar Wateri

16 juni 2014 - Sydney, Australië

Dag allemaal,

Het is alweer 'n week geleden dat ik wat geblogd heb. De tijd is ineens ontzettend snel gegaan.

Vanuit Airlie Beach ben ik van de week met de Greyhound Bus naar Agnes Water gereden. Een klein plaatsje waar mijns inziens weinig te beleven valt, maar t was 'n mooie tussenstop om uiteindelijk in Brisbane te komen. Het plaatsje naast Agnes Water heet "Seventeen Seventy" (1770), het jaar waarop Captain Cook voet zette op het oostelijke deel van Australië. In Agnes Water heb ik 'n surfles genomen. Het leek me wel wat om net als de Australische surfdudes over de golven te glijden. Maar goed, waar ik al 'n beetje voor vreesde blijkt te kloppen: ik ben geen surfdude. Het talent (evenwicht, snelheid en souplesse) en de durf ontbreekt. Na tig keer kopje onder (m'n bijholtes zijn wel weer lekker doorgespoeld) en 'n aantal blauwe (inmiddels gele) plekken, heb ik er de brui aangegeven. Het strand was wel heel mooi (zie foto's).

In Agnes Water heb ik met de vluchtmaatschappij gebeld om te bezien of ik m'n ticket kon verlengen. Soms ben ik t reizen best wel zat hoor en mis ik jullie. Maar denkend aan de vrijheid die ik heb en alle mooie gebieden die ik zie, wil ik toch nog niet naar huis. Heb zelfs met m'n werk geregeld dat ik nog 2 weken extra verlof kon opnemen. Ik heb gedacht om nog 2 weken terug naar Samoa te gaan of 2 weken naar Azië, maar de vluchten zitten behoorlijk vol en ik moet bijbetalen terwijl m'n huidige ticket al best prijzig was. En dus werd in Agnes Water duidelijk dat ik vrij snel weer naar Wateringen zou gaan. Bizar. Zit nu op t vliegveld van Sydney te wachten op m'n vlucht.

De laatste dagen heb ik extra genoten. Soms lukt t me niet om echt volop te genieten, omdat  reizen ook best lastige kanten heeft (gesleur met koffers, plannen, de weg zoeken naar t hostel in de regen, irritante kamergenoten, en nu weer n vrouw naast me die stinkt). Maar nu ik besefte dat ik bijna naar huis zou gaan, lukte het me om ultiem te genieten van Down Under. Ik heb geslenterd en gewinkeld (niet te veel want past niet in m'n tas) in Brisbane en ben vanuit Brisbane naar de Australia Zoo geweest, het park van Crocodile Hunter Steve Irwin (die is gedood door n pijlstaartrog). Super leuk (en ook 'n beetje fout maar daar hou ik wel van). Ik zal wat foto's toevoegen!

En dan nu dus terug naar huis. Ik heb echt 'n hele fijne tijd gehad. Dit was 'n reis waar ik al heel lang van droomde, maar wat ik tegelijkertijd ook erg spannend en eng vond. Ik hou nog steeds heel erg van reizen; andere omgevingen, culturen en talen... Als i thuis ben ga ik snel Wassen en de financiële administratie doen. Want als m'n budget het toelaat hoop ik, zolang ik nog verlof heb, nog n mooi deel van Europa te bezoeken!    Mocht dat niet lukken, dan droom ik er in m'n eigen bedje gewoon over, want dromen moeten er ook blijven toch?!

1. Peetoom:
    16 juni 2014
    Water your dreams and watch them grow !!
  2. Steef Wouters:
    Hoi Judith,
    Heb ook wel eens geprobeerd op een plank te staan. Maar dat lukte mij ook niet. Bestaan er geen surfplanken met zijplankjes (Analoog aan fiets met zijwieltjes). Het benne weer mooie foto's. Nu onderweg naar Wateringen ? Zie ik je weer gauw. Bedankt voor jouw leuke verhalen. Straks in je eigen mandje kan je vast nog heerlijk nagenieten. (Godfried Bomans heeft ooit gezegd "je moet iedere dag beleven alsof je vakantie hebt" oid. Nou dat gaan wij in ieder geval proberen .
    Groet en tot gauw. Steef
  3. Guus:
    16 juni 2014
    Dag Judith, alweer een mooi verhaal en wat een belevenissen, het mooie van reizen is toch ook dat je weer een keertje terugmoet al is dat maar om weer geld te verdienen om opnieuw te kunnen reizen. Ik kijk uit naar morgen ochtend om je (en dat geldt ook voor je moeder) weer in armen te kunnen sluiten ofschoon ook wij echt wel door hebben dat je best nog wel langer wilde weg blijven maar ja een keer moet je terug. Ik denk dat je met trots en plezier kan terugkijken op de afgelopen maanden in iedergeval heb je maximaal gebruik gemaakt om zoveel mogelijk miles te vliegen. Tot morgen
  4. Eveline, hans & Dante:
    17 juni 2014
    Ha Judith,
    Welkom thuis dus. Volgens mij ben je dan vanmorgen geland. Nu even bijkomen van alle indrukken.
    Tot snel. x